Antropomorfinis kabinetas

Režisierė: Agnė Aleksiejūnaitė-Puslienė

Choreografė: Viktorija Krikščiūnaitė

𝗔𝗻𝘁𝗿𝗼𝗽𝗼𝗺𝗼𝗿𝗳𝗶𝗻𝗶𝘀 𝗸𝗮𝗯𝗶𝗻𝗲𝘁𝗮𝘀 - tai S. Dali paveikslais paremtas siurrealistinis sapnas, kuriame į žmogų pažvelgiama per antropomorfinę stalčių reikšmę.

Stalčiai tiek savo tikrąją paskirtimi, tiek perkeltine prasme simbolizuoja tai, kas gali būti pripildoma arba ištuštinama daug kartų. Dali savo piešiniais atskleidžia, jog kiekvienas žmogus savo minčių stalčiuose slepia ne tik įgeidžius, bet ir kompleksus, norus, nuodėmes arba tai, ką bijo parodyti kitiems ar pripažinti sau. Taigi, stalčiai gali būti pridėti bet ko - paslapčių, gėdų, troškimų, užsleptų jausmų ar minčių. Taip pat jie gali būti arba nuolatos perkraustomi, darinėjami, arba uždaryti ir žmogaus pamiršti. O kas nutinka, kai mes pagaliau pažvelgiame į jų vidų?

Spektaklio idėja gimė dar 2019-ais metais, kuomet mūsų teatro režisierė Agnė studijavo dramos režisūros magistrą. Antropomorfinis kabinetas tapo jos baigiamuoju darbu.

Pagrindinė spektaklio inspiracija - S. Dali paveikslai. Tai ne pirmas režisierės darbas paremtas būtent dailininkų darbais ir tikrai ne paskutinis. Dar bakalauro studijų metu režisierė pajuto išskirtį ryšį su daile, tuomet suprato, jog būtent vizualusis teatras ir apskritai dailės, judesio ir teatro sintezė - jos aistra.

Yra 4 pagrindiniai paveikslai, kurie apjungia visą spektaklį ir pasakoja vieną, nenutrūkstamą istoriją. Svarbu paminėti, kad vieno iš paveikslų pavadinimas lėmė spektaklio pavadinimą, o kito - net paties teatro vardą.

Spektaklio premjera įvyko 2020.01.10, Klaipėdoje, I. Simonaitytės viešosios bibliotekos Gerlacho palėpėje. Palėpė buvo perpildyta žmonių, susirinkusieji vos tilpo, buvo tokių, kurie nieko nematė per kitus žmones. Po sausio 10d. spektaklis dar spėjo pasirodyti Klaipėdos šviesų festivalyje, tačiau po to stojo tyla ir tamsa - prasidėjo karantinas ir planus teko atidėti į šalį.

Po visko grįžome ne tik su spektakliu, bet ir su naujai susikūrusiu teatru.

Antropomorfinis kabinetas - be galo unikalus, besiformuojantis ir kintantis reiškinys. Nors spektaklį rodėme jau nemažai kartų - dar nebuvo dviejų vienodų pasirodymų. Šis spektaklis vis kinta - tai keičiasi trukmė, tai keičiasi muzika, tai keičiasi scenografijos detalės, netgi žmonių skaičius svyruoja nuo 2 iki 5 žmonių. Į šį spektaklį galima eiti ne po vieną kartą - nes greičiausiai kitą kartą pamatysit visiškai kitokį variantą.

Spektakliai